Grains that will change your diet!

21 Jul

Because of Alex’s new diet we adopt some grains that changed our diet completely! And let me add, they are delicious!

One grain that we eat daily is oats. We add oats to yogurt, porridge, chocolate milk, smoothies…and we can’t get enough. We also bake with oats.You can make muffins, scones,cookies or even add to your pancake mix. Oats is believed to lower LDL (“bad”) cholesterol. Also contains most soluble fiber that any other grain. The digestion is slower and gives you a fuller sensation for longer. Which is great because reduces snacking and results in a more healthy diet.

Another grain that we recently discovered is millet. Millets pearls are tiny seeds and they look a lit of bit like couscous when raw. They usually come from African and Asian countries, having the largest production in India.Millets are rich in vitamin B, protein, iron,phosphorus and fiber. However is should not be use as the main source of food, since they have a poor digestibility of nutrients. Millet is a complement for your diet. You can cook it as a risoto instead of rice, in a porridge with milk and sugar, add to soups, or cook it with vegetable stock to eat with a fish or any other meat. 

We also have flaxseed oil everyday, I know is not a grain but it is a diet complement. Flaxseed oil contains the highest content of Omega 3 of all vegetable oil. Although the flax seed oil does not contain lignans, a class of phytoestrogens considered to have antioxidant and cancer preventing proprieties, the flax seed itself has it, so it is also good to consume the flaxseed flour. You can add flaxseed flour in everything! Porridge, smoothies, bakes good, muesli…

So that is my tip for a healthier live style!

Devido à nova dieta do Alex, nos adotamos alguns grãos que mudaram completamente a nossa dieta! E vou te falar, eles são deliciosos!

Um grão que comemos diariamente é aveia. Nós adicionamos aveia ao leite, iogurte, nescau, mingau, sucos … e não podemosnos cansamos. Nos tambem cozinhamos com aveia.Você pode fazer muffins, scones, biscoitos ou até mesmo adicionar ao seu mix de panquecas. Acredita-se que a aveia pode reduzir o LDL (“mau colesterol”). Também contém mais fibra solúvel que qualquer outro grão. A digestão é mais lenta e vai te dar uma maior sensação de “cheio” por mais tempo. O que é ótimo porque reduz o fomoso “biliscar” e resulta em uma dieta mais saudável.

Outro grão que, recentemente descoberto é painço. Painço são pequenas sementes ese parecem com cuscuz quando crus. Eles costumam vir de países africanos e asiáticos, tendo a maior produção na India.Painço são ricos em vitamina B, proteínas, ferro, fósforo e fibras. No entanto não deve ser utilizado como a principal fonte de alimentação, uma vez que têm uma digestibilidade pobre dos nutrientes. Painço é um complemento para sua dieta. Você pode cozinhá-lo como um risoto, ao em vez do arroz, em um mingau com leite e açúcar, adicionar a sopas ou cozinhar com caldo de legumes para comer com um peixe ou qualquer outra carne.

Tomamos também o óleo de linhaça todos os dias, eu sei que não é um grão, mas é um complemento da dieta. O óleo de linhaça contém o maior teor de Omega 3 de todo o óleo vegetal. Embora o óleo de linhaça não contém lignanas, uma classe de fitoestrógenos considerados antioxidantes e com propriedadde deprevenção de câncer, a semente de linho em si tem, por isso também é bom para consumir a farinha de linhaça. Você pode adicionar a farinha de linhaça em tudo! Mingau, smoothies, bolos, muesli , e etc.

Então essa é a minha dica para um saudável estilo ao vivo!

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